Mit: Owoce można jeść bez ograniczeń, nawet na diecie redukcyjnej

Smaczne, zdrowe, mogą zastąpić słodką przekąskę.Czy wobec tego owoce na diecie redukcyjnej można jeść bez ograniczeń?

Dietetycy z pewnością zalecają codzienne spożywanie owoców.
Nie bez przyczyny nazywają je cennym źródłem witamin i składników mineralnych. Podkreślają również ich udział w procesach przemiany materii.



Przykładowo
Arbuz
Jest bogaty w wit.C i beta-karoten-składniki zapobiegające przedwczesnemu starzeniu się skóry.

Owoce jagodowe (truskawki, maliny, jagody)
Zawierają wapń, który pomaga zachować mocne zęby i kości.

Należy jednak pamiętać o umiarze w jedzeniu wszelkiego typu produktów, również owoców! Ich wartość energetyczna (kaloryczność) jest bardzo różna, dzięki czemu możemy podzielić je na 2 grupy.

1. Owoce o najniższej wartości energetycznej (poniżej 40 kcal/ 100 g)
np. arbuzy, grejpfruty, maliny, porzeczki, poziomki, truskawki

2. Owoce o wyższej wartości energetycznej (powyżej 60 kcal/100 g)
np. banany, winogrona, wiśnie,

Oczywiście owoce z grupy nr 2 powinny znaleźć się w jadłospisie osób na diecie redukcyjnej. Wszystko jednak w odpowiednich ilościach. Pamiętajmy również o owocach suszonych, które charakteryzują się większą wartością energetyczną w stosunku do owoców surowych. Dlatego powinny stanowić jedynie dodatek do posiłków.
Według „Nowej Piramidy Żywienia” owoce powinny być spożywane 1-2 razy dziennie. Jedna porcja owoców może być zastąpiona sokiem owocowym. Najlepiej jeść owoce surowe, ponieważ zachowują najwięcej witamin i składników mineralnych. Owoce powinny być spożywane w kilku małych porcjach, niekoniecznie w ostatnim posiłku.

WNIOSEK! Nie boimy się jeść owoców, ale uważamy na ich ilość w naszej
codziennej diecie.

więcej na www.diet-coaching.xaa.pl
Dietetyk Patrycja Sankowska

Trwa ładowanie komentarzy...